Gândul de dimineaţă

5 februarie

„M-am coborât în grădina cu nuci să văd verdeaţa din vale, să văd dacă a înmugurit via şi dacă au înflorit rodiile.” – Cântarea Cântărilor 6:11

Datorită nutrienților pe care îi conțin, anumite alimente se transformă în aliați puternici pentru sănătatea creierului, influențând abilitățile de memorare, vigilența și chiar performanțele intelectuale, arată dovezile științifice.

„Alimentele sunt ca un compus farmaceutic ce influențează creierul”, a declarat Fernando Gómez-Pinilla, profesor de neurochirurgie la UCLA, în urma analizei a peste 160 de studii care au vizat influența alimentației asupra creierului.

În urma cercetării, el a observat că pentru susținerea caracterului plastic al sinapselor creierului, alimentele bogate în acizi grași omega-3 joacă un rol important. Plasticitatea creierului este strâns legată de procese cognitive precum memoria sau învățarea. Printre cele mai bogate surse de acizi grași omega-3 se numără semințele de in, nucile, sardinele, somonul, soia, varza de Bruxelles sau conopida.

Acest nutrient ajută, totodată, la protejarea sănătății creierului și la diminuarea riscului apariției unor afecțiuni grave. „O deficiență alimentară de acizi grași omega-3 la oameni a fost asociată cu un risc crescut de dezvoltare a unor boli mintale, inclusiv a tulburărilor cu deficit de atenție, dislexie, demență, depresie, tulburări bipolare și schizofrenie”, adaugă prof. Gómez-Pinilla.

Pentru îmbunătățirea memoriei de scurtă durată, afinele, căpșunile și spanacul ș-au dovedit eficiența, potrivit unui studiu efectuat pe șoareci de experții de la Universitatea Tufts. Afinele au adus însă un beneficiu în plus, contribuind la îmbunătățirea echilibrului și a coordonării mișcărilor.

Pentru creșterea vigilenței, apa ar putea fi un remediu bun. „Setea și deshidratarea pot cauza oboseală”, punctează Cindy Moustafa, expert nutriționist. Aceasta adaugă că apa este de preferat, în detrimentul cafelei sau a băuturilor energizante, care cresc nivelul de deshidratare. Drept urmare, alimentează starea de oboseală.

Semnele Timpului

Calendar

iulie, 2017
D L Ma Mi J V S
« Mar    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Abonează-te

Dacă doreşti să afişezi gândul de dimineaţă pe pagina ta personală, sau să te abonezi pentru a citi zilnic, îţi oferim un feed RSS