Gândul de dimineaţă

15 ianuarie

„Voi alergaţi bine: Cine v-a tăiat calea ca să n-ascultaţi de adevăr?” – Galateni 5:7

American Journal of Preventive Medicine a publicat concluzia celor mai recente studii, care arată că viața ne poate fi prelungită cu 4 până la 6 ani, cu ajutorul exercițiului fizic regulat. Pe pagina oficială a publicației Scientia, din 4 noiembrie 2012, un articol semnat George Dvorsky explică „de ce trăim mai mult cu exerciții fizice”.

Se pare că exercițiile cu greutăți, preferate de bărbaţi și evitate de exponentele feminine au fost greșit înțelese și prea adesea confundate cu exagerările culturismului. Însă, „așa cum indică ultimele studii, forța este un factor cheie pentru longevitate și pentru o stare de sănătate prelungită… Devenind mai puternici putem întârzia apariția decesului”. De cealaltă parte, scăderea forței musculare duce la astenie marcată, o stare generală mai precară și la apariția depresiei. Este asociată cu scăderea mobilității, cu starea de neputință și dezechilibru sentimental al dependenței de alte persoane.

Se știe că mitocondriile noastre sunt considerate uzinele energetice ale celulelor și că tot ele sunt responsabile de slăbirea celulelor și a fibrelor musculare. Funcția acestora poate fi îmbunătățită prin exerciții de rezistență și forță. Un alt element fundamental este producția de telomerază, o enzimă esențială care menține și repară capetele cromozomilor noștri. Atunci când nu poate produce suficientă telomerază, integritatea noastră genetică este compromisă. Degradarea cromozomială reprezintă
pentru corpul uman ceea ce rugina reprezintă pentru o maşină. Efectul acesta poate fi combătut prin exerciții fizice viguroase și susținute.

Calendar

iulie, 2017
D L Ma Mi J V S
« Mar    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Abonează-te

Dacă doreşti să afişezi gândul de dimineaţă pe pagina ta personală, sau să te abonezi pentru a citi zilnic, îţi oferim un feed RSS