Gândul de dimineaţă

23 februarie

 „Mai bine o mână plină de odihnă, decât amândoi pumnii plini de trudă şi goană după vânt.” – Eclesiastul 4:6

Cu cât dormi mai puţin, cu atât mai multă foame simţi în ziua următoare. Chiar dacă încercăm să ignorăm consecinţele irosirii orelor de somn, cercetările sugerează că, pe de o parte, pierdem din calitatea vieţii, iar, pe de altă parte, câştigăm kilograme nedorite.

Cercetătorii au tot insistat în ultimii ani că somnul este al treilea pilon, ca importanţă, pentru controlul greutăţii, alături de exerciţiile fizice şi de alimentaţia sănătoasă. Privarea de somn nu este similară cu ceea ce se înţelege prin „nopţi albe”. Mai degrabă e vorba de persoane care nu reuşesc să beneficieze de orele necesare de somn.

„În momentul în care eşti privat de somn, impulsul tău hedonist spre anumite alimente devine mai puternic, iar abilitatea de a le rezista poate fi diminuată. În aceste condiţii, există mult mai multe şanse să consumi alimente mai grase şi cu mai multe calorii. Dacă aceste alegeri se repetă, încep să apară şi kilogramele în plus”, explică unul dintre cercetători.

Somnul insuficient alterează capacitatea de a face alegeri, justificând astfel de ce oamenii se îndreaptă mai mult către o alegere instinctivă a produselor cu grăsimi şi zaharuri. Cercetările au atestat faptul că privarea de somn poate afecta sensibilitatea la insulină şi, prin urmare, induce obezitate.

Somnul insuficient este un element care dă mari bătăi de cap în lupta cu kilogramele. „S-a constatat că o oră în plus de somn diminuează cu până la 36% posibilitatea ca tinerii să sufere de obezitate”, spune dr. Lurbe, în urma unei cercetări efectuate de Universitatea Stanford. Este şi acesta un aspect important care merită să fie luat în considerare de către cei care se simt ameninţaţi de povara kilogramelor în plus.

Semnele Timpului

 

Calendar

iulie, 2017
D L Ma Mi J V S
« Mar    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Abonează-te

Dacă doreşti să afişezi gândul de dimineaţă pe pagina ta personală, sau să te abonezi pentru a citi zilnic, îţi oferim un feed RSS