Gândul de dimineaţă

1 noiembrie

 „Ascultaţi-Mă dar, şi veţi mânca ce este bun şi sufletul vostru se va desfăta cu bucate gustoase.” – Isaia 55:2

O dietă bogată în vitamina C poate micşora riscul de deces prematur şi de dezvoltare a bolilor de inimă, potrivit rezultatelor unui studiu danez. Experții de la Universitatea din Copenhaga şi Spitalul Herlev & Gentofte au ajuns la această concluzie după ce au analizat datele legate de codul genetic şi de consumul de fructe şi legume a circa 100.000 de locuitori din Danemarca.

„Putem vedea că aceia care consumă o cantitate mai mare de fructe şi legume au un risc cu 15% mai mic de a dezvolta boli cardiovasculare şi un risc cu 20% mai mic de a deceda prematur, comparativ cu cei care mănâncă foarte rar fructe şi legume. În acelaşi timp, putem observa că reducerea riscului este legată de concentrația mare de vitamina C din sânge, provenind de la fructe şi legume”, a declarat autoarea studiului, Camilla Kobylecki.

Concluzia e întărită şi de faptul că persoanele care au consumat fructe şi legume din belşug şi cele cu predispoziție genetică pentru un nivel mai ridicat de vitamina C au obținut rezultate similare în ceea ce priveşte riscul de deces sau de dezvoltare a bolilor de inimă. În ceea ce priveşte sursa de vitamina C, experții recomandă fructele şi legumele proaspete, în detrimentul suplimentelor alimentare. Printre alimentele cele mai bogate în vitamina C se numără papaya, broccoli, varza de Bruxelles, căpşunile, ananasul, portocalele, kiwiul, conopida, grepfrutul, roşiile, lămâile, chimenul dulce sau pepenele verde.

De asemenea, experții de la Serviciul Național de Sănătate din Marea Britanie susțin că vitamina C contribuie la protejarea celulelor, la reconstrucția țesuturilor conjunctive şi la vindecarea rănilor. Aceştia le recomandă adulților să consume zilnic 40 de grame de vitamina C, prin intermediul alimentelor.

Calendar

iulie, 2017
D L Ma Mi J V S
« Mar    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Abonează-te

Dacă doreşti să afişezi gândul de dimineaţă pe pagina ta personală, sau să te abonezi pentru a citi zilnic, îţi oferim un feed RSS